OS

Det har tydligen gått rätt bra för Ryssland i årets OS. Jelena Isinbajeva tog nytt världsrekord, för 24:e gången. Skönt och se henne gråta under priscermonin när nationalsången hördes. Skönt och se att hon fortfarande blir lika rörd trots alla framgångar hon haft. Jag håller  ju både på Sverige och Ryssland. Har tydligen inte gått lika bra för Sverige :(

De som upprört mig mest är hela dilemmat med Ara Abrahamian. Jag såg matchen och jag höll på honom. Där kämpade han på mattan, omplåstrad runt huvudet med förband och allt. Han gav ALLT. Sen dömer domaren bort honom för något man inte ens såg. Jag förstår hans ilska, jag gör verkligen det. Att se hans karriär avslutas på det sättet gör verkligen ont. Skönt och höra att förbundet ger honom viss upprättelse. Go Ara!

Imorgonbitti planerar jag att titta på boxningsfinalerna. Har inte kollat på boxningen så mycket som jag har velat. Har ingen koll alls på vilka som tagit sig till final. Hoppas att någon ryss lyckats. Hemlis: (Jag är föressten en föredetta boxare.)
De visste ni inte va?

Imorgon avslutas OS också. Vad kommer ni minnas mest ifrån OS? Jag kommer iallafall alltid minnas Jelena Isinbajevas tårar under priscermonin, Ara Abrahamians kamp om upprättelse, och självklart SJÄLVKLART Usain Bolts världsrekord!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0